п'ятниця
19.04.2024
17:26
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Карпенко Любов Миколаївна - вчитель образотворчого мистецтва
Головна Реєстрація Вхід
Атестація »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2014 » листопад » 30 » Опис досвіду
18:16
Опис досвіду

Опис досвіду

вчителя образотворчого мистецтва

Неділищенської ЗОШ І –ІІ ступенів Ємільчинського району

Карпенко Любов Миколаївни

 

Тема проблеми: «Розвиток творчих здібностей на уроках образотворчого навчання»

Саме тепер, коли в нашому суспільстві такий складний період, потрібна людина творча, ініціативна, смілива. І саме на нас, учителях образотворчого мистецтва, лежить велика відповідальність. Адже відомо, що однією із сфер, де на ранніх стадіях життя проявляється творча активність дітей, є образотворче мистецтво. Всі діти малюють. Тільки в малюванні вони із самого початку вільні без обмежень і тому малювання із усіх видів художньої творчості їм найближче. Одним з головних моїх завдань є виявлення і максимальний розвиток творчого і духовного потенціалу учнів. Приділяти увагу формуванню в учнів інтересу до творчості засобами образотворчого мистецтва.

   Мета моєї роботи-створення ситуації успіху, створення умов для діяльності, розвитку і самореалізації кожної особистості. Намагаючись зберегти духовні цінності, спираючись на унікальність і неповторність кожного учня, допомогти й підтримати у творчості.

   Виховання учнів засобами образотворчого мистецтва було, є і завжди буде актуальним. Воно є тим неподільним комплексом позитивних емоцій, який безпосередньо впливає на всі аспекти виховного, культурного, морального та естетичного становлення особистості учня. Тому методичною проблемою, над якою я працюю, є «Розвиток творчих здібностей учнів засобами образотворчого мистецтва».

   Кожна людина-це творча особистість, яка вміщає в собі такі складові:

  • творча діяльність;
  • творче спілкування;
  • творчий пошук;
  • творча актуальність;
  • творче мислення.

   Необхідно створити такі умови, щоб кожен учень прагнув не лише мати добрі знання з образотворчої грамоти, а й намагався самовдосконалюватись, реалізуватись, як творча особистість.

   Атмосфера творчості, акцентування особистісного, неповторного-передумова  для розкриття духовного потенціалу, виховання справжньої індивідуальності.

   Щоб досягти головної мети, кожен мій урок має бути:

  • цікавим;
  • пов’язаним з життям, актуальним, виховуючим;

- інформаційно-багатим, насиченим;

- доброзичливим;

- будити думку учнів;

- учень повинен хотіти іти на урок, чекати його;

- на уроці панують заохочення і зацікавленість, а не примус, страх.

   Під час підготовки до уроку намагаюсь вибрати найбільш дійові стимули занять.

   Перша група стимулів розвиває сенсорну чутливість дітей (виставки, фотографії, ілюстрації, слайди і т. д.)

   Друга група стимулів забезпечує розвиток уяви, пам’яті(опис з пам’яті, 

   Третя група стимулів сприяє ознайомленню з різними художніми матеріалами та стимулює обговорення, якими художніми матеріалами можна реалізувати творчий задум.

   Четверта група стимулів сприяє оволодінню учнями художньою технікою.

   На уроках намагаюсь використовувати різноманітні художні матеріали:крейду, чорнило, олівці, фарби, фломастери, вугілля і т.д. Малюнки виконуємо на папері, картоні, склі, дереві.

   Часто на заняттях використовую музичний супровід.

   Важливим компонентом на уроках виступає організація різних форм роботи:

  • індивідуальна;
  • парна;
  • групова;
  • колективна.

   Великою популярністю на даний час користуються нетрадиційні методи навчання, які я також намагаюся застосовувати у своїй роботі.

Креативні методи:

  • метод придумування, метод «якби …»
  • метод «мозкового штурму»;
  • метод учнівського планування;
  • метод взаємонавчання;
  • метод самооцінки .

Інтерактивні:

  • акваріум, коло ідей, мікрофон;
  • ток – шоу, дискусії, «Так-Ні»;
  • метод проектів.

   Заняття можна організувати з різними казковими сюжетами, використовувати музичний супровід.

   Знайомство дітей з творами митців допомагає їм увійти до світу прекрасного, учить бачити і відчувати неповторне поєднання фарб природи, викликає потребу людини радіти життю, підвищує емоційно – естетичну культуру.

   На нас, вчителів, покладається відповідальність за розширення кругозору учнів, за розвиток їхньої фантазії, уяви. Тому першочергового значення надаю бесідам про творчість митців. Використовую різноманітні методи навчання естетичного сприймання (словесні, наочні, практичні.) При словесних методах використовую бесіди, серед яких найефективнішими є короткотривалі (5-10 хв.),що проводжу майже на кожному уроці й супроводжую демонстрацією репродукцій, цікавою інформацією про життя і творчість художників.

   Прикладом наочних методів навчання є попередня організація виставок, ілюстрацій, репродукцій. Даю можливість учням самостійно, в довільній формі, розглядати виставлені роботи. Потім обговорюємо побачене.

   До практичних методів навчання підбираю такі способи організації діяльності, які спонукають дітей до розв’язання певних естетичних проблем.

   Найбільш успішною формою організації діяльності учнів є колективна робота, оскільки вона більше містить в собі творчого потенціалу. В колективній праці дитина розуміє, що в загальній роботі є частинка його «Я». Але спочатку об’єдную індивідуальні роботи в загальні. В заняття включаю ігрові ситуації, змушуючи цим об’єднуватися дітей.

   Реалізації діяльнісного підходу в вихованні творчої особистості сприяють інтерактивні технології. На кожному етапі уроку, по можливості, використовую методи активного навчання для досягнення високого рівня знань і вмінь учнів.

Намагаюсь спланувати свою роботу на уроках так, щоб:

  • дати учням випереджувальні завдання ;
  • на одному уроці стараюсь втілити хоча б один або два інтерактивні методи;
  • використати різноманітні методи для підвищення уваги учнів, налаштувати для роботи, для дисципліни і порядку.

   На початку уроків за допомогою цікавих завдань, загадок, віршів, створюється атмосфера успіху.

   Налаштовуючи учнів на вивчення даної теми, звертаюся до життєвого досвіду дітей, використовуючи такі методи «Так - Ні», «Пінг – понг», «Парашутисти», «Асоціації», «Знайди зайве». Для мотивації навчальної діяльності на уроці використовую метод «мозкового штурму», «діалог». Важливим є підбиття підсумків, де учні повинні оцінити свою роботу і зробити висновки (Я вмію… Я знаю…)

   Розкритися дитячому таланту дозволяє метод проектів, який я починаю впроваджувати в навчальний процес. Наприклад, «Осінь прийшла», де діти в групах відтворюють ознаки осені, а в кінці проекту створюється спільний образ осені на плакаті.

   Важливою частиною курсу є кольорознавство, що формує знання про кольори, сприяє вмінню створювати нові барви шляхом зміщування кольорів, підбирання і об’єднування кольорових відтінків теплої і холодної гами.

   Спостерігаючи, які кольори та відтінки найчастіше використовують діти в своїх роботах, можемо побачити їх емоційний стан.

   Позакласна робота важлива складова моєї педагогічної діяльності. На заняттях гуртка образотворчого мистецтва «Сонячні барви» намагаюся створити  атмосферу, за якою кожна дитина змогла б розкрити свої здібності й талант.

   Мета гуртка: формування творчої компетентності вихованців засобами образотворчого мистецтва, розвиток творчих здібностей, художньо-творчого мислення, уяви і фантазії.

   Напрями роботи гуртка: живопис, графіка, аплікація, розпис на склі, імітація вітражу.

   Нетрадиційні техніки малювання: монотипія, акватипія, гратографія, грийзайль.

   Разом з членами гуртка  проводимо тематичні виховні заходи з образотворчого мистецтва. Готуємо декорації, підбираємо матеріал. Наприклад, «Веселкова країна, Мальовнича подорож ».

   Традиційними стали персональні виставки юних художників у школі «Світ очима дітей».

   Урізноманітнюються тематичні виставки дитячих малюнків та плакатів.

   Знаходячись в постійному творчому пошуку, намагаюсь власним прикладом спонукати учнів до творчої діяльності і розвитку здібностей, постійно працюю над підвищенням свого загального, професійного рівня,адже вчитель образотворчого мистецтва-не просто джерело цікавої інформації, це науково підготовлений організатор активної праці учнів що до самовиховання,  самонавчання, саморозвитку. Розвиток творчих здібностей складається із взаємопов’язаних компонентів, які в єдності дають результат.

   Це процес двобічний, що ґрунтується на співтворчості вчителя та учня.

   Тому вчитель повинен бути цікавим для учнів, тоді навчання стане бажаним, як стверджує науковець О.І.Савченко «особистість виховує особистість».

Переглядів: 177 | Додав: ljubov_mikolajivna | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  листопад 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Архів записів

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples