п'ятниця
16.11.2018
16:24
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Карпенко Любов Миколаївна - вчитель образотворчого мистецтва
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлов »
Меню сайту

Категорії розділу
Мои файлы [6]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Мои файлы

Урок з образотворчого мистецтва на тему: «Засоби виявлення будови природних форм (лінія, штрих, тон)» 5 клас
29.11.2014, 18:56

Тема:  Засоби виявлення будови природних форм (лінія, штрих,   тон). Малювання дерев різних форм.

Мета:  вчити відтворювати реальну форму предметів і малювати    дерева різної форми;

удосконалювати навички виконання лінійного малюнка; формувати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати форму предметів; виховувати любов та бережливе ставлення до природи.

Обладнання: для вчителя – відеоряд картин художників-пейзажистів, плакати із зображенням дерев різної форми;  для учнів – альбом, різні графічні матеріали.

 

Хід уроку

І. Організація уваги учнів.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

     На минулому уроці ми почали працювати над темою  «Природні форми та явища».

  • Що, на вашу думку, можна віднести до природних форм?
  • Де застосовуються навички малювання природних форм?
  • Як називається картина, на якій зображена природа?

   Словникова робота: Пейзаж – це естетичне зображення природи.

    -  Я пропоную вашій увазі декілька картин відомих художників-пейзажистів. Розгляньте їх уважно і скажіть: зображення яких природних предметів зустрічається на кожній з них? (Дерева)

ІІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Отже, зараз ми з вами будемо готуватись до зображення пейзажу і будемо вчитися малювати дерева.
  • Що означає слово «малювати»? (графічно)
  • Назвіть виражальні засоби графіки. (лінія, штрих, крапка, пляма).
  •  Які графічні матеріали ви приготували для роботи? (прості та кольорові олівці)

 

  • Ну,  а спочатку давайте з’ясуємо, що вам відомо про дерева.

     (Проведення гри «Аукціон»: хто останній розповість цікавий факт про дерева»)

  • Ви довели, що багато знаєте про дерева. А я до наведених вами фактів хочу додати ще й народну мудрість  «Зрубав  дерево – посади два». Тепер узагальніть всю інформацію і сформулюйте висновок про значення дерев у житті людини. (Природу необхідно оберігати. Порушуючи рівновагу в природі, людина шкодить собі).
  • Природне середовище захоплює своєю красою і гармонією. Воно викликає захоплення і бажання малювати, передавати його красу на папері. А щоб вміти це робити, необхідно багато спостерігати.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Цікавими представниками рослинного світу є дерева. Вони різноманітні за видами. Та навіть серед дерев одного виду важко знайти дуже схожі одне на одне.

Найлегше малювати дерева, на яких немає листя, тому зображувати ми сьогодні будемо саме такі (зимові) дерева.

Ваше завдання: зобразити два різних за формою дерева.  А якщо вони різні за формою, то, мабуть, і за характером. Зараз ми це з’ясуємо.

Для роботи я обрала два добре знайомих вам дерева: дуб і березу.

  •  Завдання 1. Доберіть прикметники, якими можна описати дуб.
  •  Завдання 2. Доберіть прикметники, якими можна описати березу.
  • Які б не були дерева, де б вони не росли, будова у них однакова (стовбур, гілки (надземна частина).
  • Але дерева різних порід відрізняються зовнішньо одне від одного. І навіть взимку, коли на них немає листя,  можна розрізнити дерева різних видів. Я просила вас поспостерігати протягом тижня за формами дерев. Зараз  узагальніть свої спостереження і скажіть: за якими характерними ознаками відрізняються дерева різних видів між собою.

Висновок: дерева зовнішньо відрізняються між собою формою, товщиною, довжиною стовбура та гілок, а також кутами,  під якими гілки з’єднані між собою та із стовбуром.

Це і є ті ключові моменти, на які необхідно спиратися при реалістичному зображенню дерев.

 

  • Завдання 3. Коротко опишіть стовбур та гілки цих дерев

(вчитель робить короткі записи на дошці.)

 

Дуб

Ст. товстий, прямий, могутній.

Г. тягнуться врізнобіч,                       

до стовбура – під кутом до 90 градусів.                          

На кінцях розгалужуються на короткі тонкі гілки.

Береза

Ст. прямий, стрункий.

Г.(товстіші)  до стовбура – під  гострим кутом.

Багато тонких гілок звисають донизу.

 

Інструкція, щодо порядку виконання роботи

  1. Однією лінією намічаємо висоту та положення стовбура. Показуємо товщину стовбура біля землі.
  2. Штрихами відмічаємо розташування крупних гілок. Зображуємо їх лініями різної довжини, різного напрямку з розгалуженнями  в деяких місцях.
  3. Показуємо товщину товстих гілок, плавно з’єднуємо їх із стовбуром.
  4. Зображуємо велику кількість тонких кінцевих гілок. Їх напрямок – відповідно до реально зображуваного дерева.

(Вчитель виконує навчальний малюнок на дошці).

 Важливо.  Протягом всієї роботи передавати найбільш типові для даної породи ознаки:

  • зміну товщини стовбура від землі до його вершини,
  • довжину, напрямок, характер гілок.

 

V. Практична діяльність учнів.

Вчитель контролює роботу учнів на місцях та надає індивідуальні консультації.

Під час роботи учнів вчитель розповідає цікаві факти про дерева, які малюють діти.

 

Дуб

  • Про дуб згадують, коли говорять про щось міцне і могутнє.
  • Зображення гілок дуба як символ незламності, могутності, твердості  розміщують на плакатах, листівках, стендах, стіннівках.
  • Найстаріший на Україні дуб росте у с. Верхня Хортиця на Дніпрі. Дубу – 800 років. Під ним, за легендою, козаки писали листа турецькому султану.
  • Найстаріший дуб на Землі росте у Литві (селище Стелмужи). Йому – 2 тис. років.
  • У висоту дуби іноді досягають 40 м.

 

     Береза

  • Жодне дерево на Землі не має кори такого білого кольору.
  • Старовинна російська пісня: про «справи берези»:

         «Первое дело – мир освещать,

          Второе дело – Скрип утишать,

          Третье дело – больных исцелять,

          Четвёртое дело – чистоту соблюдать»

  1. Березові лучини довго горять без кіптяви та іскор)
  2. Дьогтем з березової кори змазували вісі коліс, та возів)
  3. Бруньки, сік, листя берези використовують для лікування нирок, печінки, легень)
  4. З березових гілок робили мітли та віники.)
  • На березовій бересті писали грамоти, з неї плели лапті та корзини.
  • З деревини карельської берези роблять найдорожчі меблі й шкатулки.
  • Спалюючи березову деревину, одержують активоване вугілля. 

 

VІ. Завершення уроку.

Учні демонструють свої роботи, колективно їх аналізують. Вчитель підводить підсумки, оцінює діяльність учнів на уроці.

VІІ. Домашнє завдання. Підготувати цікаві факти про пташок.

Категорія: Мои файлы | Додав: ljubov_mikolajivna
Переглядів: 519 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples