субота
27.04.2024
04:13
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Карпенко Любов Миколаївна - вчитель образотворчого мистецтва
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлов »
Меню сайту

Категорії розділу
Мои файлы [6]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Мои файлы

Урок з образотворчого мистецтва на тему: «Ботанічні замальовки» 5 клас
29.11.2014, 18:54

   Тема. БОТАНІЧНІ ЗАМАЛЬОВКИ

    Мета:

• навчальна: ознайомити учнів з поняттями «замальовка», «натура»; навчити уважно спостерігати за природою, малювати з натури об'єкти природи;

• розвивальна: розвивати вміння насолоджуватися природою, аналізувати природні форми; формувати естетичні почуття, смак; активізувати творчу ініціативу учнів;

• виховна: виховувати любов до природи та творів образотворчого мистецтва.

Оснащення

    Матеріали та інструменти: будь-які графічні матеріали (олівці, гелеві (кулькові) ручки, фломастери та ін.), гумки, альбоми.

    Зоровий ряд: різні рослини та їх графічні замальовки (можливе використання листочків різних дерев), репродукції картин (К. Моне «Соняхи», Дж. Родефер де Кемп «Троянди», 

      І. Шишкін «На дачі»).

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

- Пригадайте з програми початкових класів, що таке графіка.

- Які твори ми називаємо графічними?

- Які матеріали та інструменти використовує художник-графік?

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Учитель (декламує вірш «Осінь» Катерини Перелісної)

Листячко дубове. Айстри похилились.

Листячко кленове Ніби потомились,—

Жовкне і спадає Сонечка немає,

Тихо із гілок. Спатоньки пора!

Вітер позіхає, А красольки в'ялі

В купу їх згортає До землі припали,

Попід білу хату Наче під листочком

Та на поріжок. Вітер догоря.

ІV. ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

  Учитель. Сьогодні ми поговоримо про матінку-природу. Ми рідко замислюємося над багатством форм у навколишньому середовищі. А між тим, якщо уважно придивитися, всі предмети мають певну форму — просту або складну.

   Погляньте на різноманітність природних форм (демонстрування наочності). Усі вони різняться, проте дуже цікаві. Зверніть увагу на дерева. Усі вони мають стовбур певної форми й розміру; кору, що відрізняється за малюнком; певне розташування гічок; певну форму листя.

Також рослини мають листя, схоже на мереживо (як полин чи амброзія), маленькі чи великі квіти (як волошка, соняшник чи ромашка).

А чи помічали ви, що вигляд рослини залежить від положення споглядача? Вигляд та розмір  квітки змінюються, якщо подивитись на неї чи то згори, чи то лежачи на землі, чи то з вікна другого поверху. Форма квітки (ромашки, соняшника, лілії) хоча й залишається незмінною, але змінюється її сприйняття художником залежно від місця його розташування.

- Уявіть себе справжніми художниками і придивіться до квітів, листя. Чи змінюється їх форма, якщо роздивлятися її з різних боків? Які зміни ви помічаєте?

Зауважте, як змальовує соняхи Клод Моне, як по-різному повернуті до глядача їхні голівоньки.

А які чарівні Букети троянд змалював Джосеф Родефер де Кемпі Учитель демонструє згадані репродукції художніх творів.

- Як ви вважаєте, чи цікаво було б дивитися на ці букети, якби всі троянди були однаково повернені до глядача?

- Чи трапляється таке в житті?

- Чи хотілося б вам передати у рисунку красу гілочки або квіточки, що ви бачите?

  Тому сьогодні ми роситимемо ботанічні замальовки. Що ж таке замальовка?

Замальовка — малюнок з натури, виконаний переважно поза майстернею з метою збагачення матеріалу для значнішої роботи або задля практичного вправляння (може бути дуже деталізованою). (Запис до словничків.)

Часто художники, щоб закріпити навички у зображенні квітів (рослин), замальовують ту саму квітку (рослину) у різних положеннях. У такий спосіб вони працюють над натурою. Це ще одне нове для вас поняття, тому запишімо його до словничків.

  Натура (у практиці образотворчого мистецтва) — те, що є предметом зображення для художника. (Запис до словничків.)

  Старанне вивчення натури — одна з важливих умов переконливого, живого втілення митцем будь-якого реалістичного задуму.

Як ви зрозуміли, ми замальовуватимемо об'єкти природи з натури.

 

Фізкультхвилинка

 

V. ІНСТРУКТАЖ

Послідовність виконання роботи

- Визначте місце майбутнього зображення на аркуші паперу.

- Уважно роздивіться те, що маєте зобразити (визначте пропорції частин та загальну форму квітки або листочка).

-Легкими рухами олівця намітьте майбутнє зображення, постійно порівнюючи його з натурою.

- Видаліть за допомогою гумки всі зайві лінії.

- З'ясуйте найсвітліші та найтемніші місця натури та тонові переходи між ними.

- Не захоплюйтеся зображенням деталей, дивіться на зображення взагалі, постійно порівнюйте створюване зображення з натурою.

 

VI. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Виконання ботанічних замальовок графічними матеріалами

 

VII. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

-Що таке замальовка?

- Замальовки яких об'єктів ви сьогодні робили?

- Які матеріали використовували під час роботи?

 

VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: розгляньте у книгах, журналах, газетах, на листівках роботи художників-графіків; принести кольоровий папір, гуашеві фарби, мило (або засіб для миття посуду), пензлі.

3. Проголошення уроку завершеним.

Категорія: Мои файлы | Додав: ljubov_mikolajivna
Переглядів: 1070 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples