Відкритий урок на тему "Зимовий пейзаж"
Тема: «Зимовий пейзаж».
Мета: продовжувати знайомити дітей з жанром образотворчого мистецтва – пейзажем;
вчити правильно заповнювати площину аркуша;
-удосконалювати навички виконання пейзажу;
-поглиблювати знання про холодну гаму кольорів;
-розвивати творчі здібності; зорову та емоційну чутливість, спостережливість, образне мислення, фантазію та уяву;
-виховувати любов до природи, почуття прекрасного, уміння отримувати естетичну насолоду від творчого процес.
Обладнання: репродукції творів живопису, фотографії з пейзажем, дитячі робофти.
Матеріали: фарби, пензлики (широкий і тонкий), аркуш паперу.
І. Організаційний момент.
Бажаю кожному бути:
У- успішними І – інформаційними
С – самовпевненими Х – хоробрими
П – працьовитими У – уважними.
-Просто я вам бажаю успіху.
-Дивлячись на наш клас, на ілюстрації, на репродукції картин, на малюнки ви зрозуміли, що у нас буде зимова тематика, зимова казка, яку створите саме ви. Не вистачає лише зимових чарівних красунь – сніжинок. У кожного з вас є сніжинка на парті і я не хочу, щоб вона була звичайною. Лише вашою. На ній пропоную записати ваші сподівання від сьогоднішнього уроку:
(цікаві новини, позитивні емоції, гарний настрій і т.д.)
А тепер виберіть місце біля ілюстрації і прикріпить їх.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-Якщо уявити, що образотворче мистецтво – це місто, то кожен жанр образотворчого мистецтва має свою вулицю: архітектурна, портретна і т.д.
Але особливе місце займає вулиця пейзажів.
-Пригадайте, що ж це за жанр – пейзаж?
(в перекладі з фр. «зображення країни»)
Пейзаж – жанр образотворчого мистецтва, художній твір, в якому зображається природа або певна місцевість.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні на уроці ми продовжуємо знайомство з пейзажем. Не просто пейзажем, а можна сказати – казковим пейзажем. Тому, що зима і справді схожа на казку.
Наче цвітом снігом засипає
Вже давно розгублені сліди,
І на струнах вітру місяць грає
Про морози, віхоли й льоди.
Про дерев тоненькі голі віти,
Що закутались у білопінний сніг.
Вишиває січень дивні квіти
На канві асфальтових доріг.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
-Розглянемо пейзажі, які знаходяться перед нами.
Пейзажі – це одні з самих емоційних творів образотворчого мистецтва. Дивлячись на ці твори мистецтва ми бачимо їх спільну рису – це зима. Нам з вами хочеться більше бачити картини весни, літа, осені (творити). Приваблює в них насиченість кольорів. А зимою – переважно білі кольори. Але хіба сніг білий?Ні! Поглянте: він насичений різними кольорами. Від ніжно голубого до темно фіолетового, від ніжно рожевого до насиченого червоного. Але все-таки переважають холодні кольори в які вплітаються теплі.
Практична робота.
-Сьогодні ми виконаємо пейзаж за вашою уявою та вашим бажанням.
-давайте розглянемо пейзажі представлені вам художниками та, які принесла я з дитячих робіт.
(Повторення правил безпечної роботи з фарбами)
Етапи виконання роботи:
1.Продумайте майбутній малюнок.
2.Визначте, яке зображення у композиції.
3.Починайте роботу з намічання ліній горизонту та графічного рисунку головного елемента дерева.
4.Ближче до горизонту небосхил світліший, а предмети нечіткі. Чим ближче до нас – навпаки.
(Учні виконують роботи)
Під час роботи проводжу поточний інструктаж, надаю допомогу, підтримую творчу ініціативу учнів.
V. Аналіз і оцінювання робіт.
Демонструю композиційно виразні, естетично оформлені роботи, виставляю оцінки.
VI. Підсумок уроку.
-На початку уроку ми записали ваші сподівання, а зараз час дізнатися чи здійснилися вони.
(Іграшкову ялинку діти прикрашають сніжинками з відгуком про урок).
|